Uffe inför Rögle hemma
Publicerad: 2020-02-18
Ikväll väntar ny hemmamatch för herrlaget då Rögle BK kommer på besök i Tegera Arena. Ulf Samuelsson berättar att han har god koll på motståndet, ger oss information om truppen samt delar med sig av vad han anser att man måste förbättra i spelet.

Det intensiva spelschemat går vidare för herrlaget när man tar emot Rögle under tisdagskvällen. Under den föregående veckan fick Ulf Samuelsson bekanta sig med laget även i matchsituationer och har skapat sig tydliga bilder av vad man måste jobba vidare på inför slutspurten av säsongen.
-Jag har börjat lära känna laget riktigt bra nu, och ett av vårat mål nu är att få våra bättre spelare med pucken i bättre positioner. Det är många som har underpreseterat hittills och samtidigt vill vi inte försaka något defensivt, så det är en del vi måste bli bättre på, säger Ulf Samuelsson.

Skånebesök i Tegera Arena

Kvällens möte mellan Leksand och Rögle blir lagens fjärde för säsongen. Det första mötet lagen emellan spelades redan i september då Rögle vann med 5-3 i Ängelholm, men de senaste två mötena har Leksand vunnit med 3-2 på hemmaplan och 2-3 efter straffläggning på bortaplan. Trots att det blir första gången Ulf Samuelsson ställs mot just Rögle har han bra koll på motståndet.
-Det är ett bra lag vi möter återigen. Rögle spelar snabbt och är skickliga på kontringar. De liknar Luleå en hel del, och är bra powerplay så det gäller att hålla sig på banan. Vi har bra koll på motståndet. Vi har tittat på deras senaste två-tre matcher och är bra förberedda på dem, men lägger ändå den största vikten på vad vi måste jobba på och fortsätta förbättra på vissa områden.

Heineman in i laget

Fredrik Forsberg utgick sent i matchen mot Luleå och saknas även i kvällens match mot Rögle. I gårdagens Halv Ett med Leksands IF berättade Thomas Johansson att Emil Heineman återigen är tillgänglig för spel i herrlaget, och Ulf Samuelsson berättar att Heineman nu får chansen direkt.
-Fredrik Forsberg saknas på grund av en underkroppsskada, men Emil Heineman går in i truppen och vi får även tillbaka Mattias Karlsson i spel. I övrigt har vi alla spelare tillgängliga för spel, avslutar Ulf Samuelsson.

Richard Brasar