Christer Sjöberg tillbaka i Leksands IF
Publicerad: 2017-06-28
Damlaget
Leksands IF har idag gjort klart med en assisterande tränare till föreningens damlag. Det står nu klart att Christer Sjöberg återvänder till föreningen.

Christer Sjöberg inledde sin tränarkarriär som ungdomstränare i Falu IF under tidiga 2000-talet. Han kom att bli FIF trogen i över tio år och var under den tiden verksam i olika lag från ungdomslag till seniorlag. Inför säsongen 2011-2012 bytte Sjöberg klubbadress till Borlänge HF där han inledningsvis ansvarade för klubben juniorlag innan han sedermera även blev tränare för Borlänges representationslag i division 1. Inför säsongen 2015-2016 värvades han till Leksands IF som huvudtränare för damlaget i SDHL. Den sejouren i Leksands IF skulle för Sjöbergs del bli ettårig och det slutade med uttåg i kvartsfinalspelet med 2-0 i matcher mot Djurgården. Under fjolårssäsongen hade Sjöberg ett uppehåll från ishockeyn, men är alltså nu tillbaka i hetluften som assisterande tränare i Leksands IF Dam med huvudtränaren Alexander Eriksson.

-Det ska bli kul att komma tillbaka till Leksands IF. Det är en intressant och rolig grupp att jobba med, och många i truppen är ju kvar sedan jag var i Leksand senast. Jag hade förfrågningar från ett par klubbar som sökte tränare ifjol, men ingen av dem kändes som att det passade för mig. Det här känns dock helt rätt och det ska bli kul att komma tillbaka till ishockeyn igen, säger Christer Sjöberg.

Richard Brasar