Kaz efter Luleå
Publicerad: 2022-10-22
Leksands målvakt Kasimir Kaskisuo vann mot Luleå inför ett fullsatt Tegera. Matchen slutade 4-2 och Kaz räddade 28 skott. -Det var härligt att vara tillbaka.

Leksand inledde matchen i ett rasande tempo och Carter Camper stod för ett äkta hattrick.
-Han gör tre mål innan de får iväg sitt första på mål, säger vår finländske målvakt imponerat.
Han hade själv inte så mycket att göra den första halvan av perioden.Sen blev det tuffare och ett av Luleås första skott kom i ett friläge.
-Det kunde blivit en helt annan match om det skottet gått in, säger Kaz lättat.

Luleå var bra i andra

Luleå spelade väldigt bra i andra perioden och Kaz fick jobba hårt.
-De kan bättre än de spelade idag, men i andra var de vassa och pressade oss hårt.
Tillsammans med ett stabilt försvarsspel kunde Leksand undvika en kvittering i tredje perioden.
-Vårt försvar gjorde mitt liv lätt, säger Kaz som håller med om att Matchens krigare Anton Lindholm var en hjälte i backlinjen.
Kaz hade inte spelat på ett tag, men han säger att det inte var så nervöst innan.vv -Det var mer vanliga förematchennerver. Positiva fjärilar i magen.
Han förstår att vi på läktaren tyckte att det var läskigt de sista minuterna.
-Själv var jag så inne i matchen. Det var bara att fokusera på en räddning i taget, menar han och visst var det en stor lättnad när Oskar Lang gjorde fjärde målet i tom bur.

Rörande hyllning av Tobbe

Innan matchen hyllades Tobbe Forsberg med stående ovationer. Assisterande tränare Micke Karlberg berättar att han var riktigt rörd.
-Det var jättefint! Och kul att se Tobbe i Tegera. Jag fick tårar i ögonen när han fick den hyllning han förtjänar.
Även Kaz var imponerad.
-Det var fint att se fansen. Det visar att den som jobbar hårt för laget får fansens stöd.

Katharina Dalmalm