Ahnelöv inför Luleå borta
Publicerad: 2021-12-29
Efter en härlig hemmaseger mot ett inför matchen serieledande Rögle är det nu dags att rikta fokus mot nästa uppgift: årets sista match. – Jag vill se en lika bra insats som mot Rögle. Då avslutar vi året på topp, säger backen Jonas Ahnelöv inför torsdagens möte med Luleå.

Ett Luleå som under tisdagen bortaslog Färjestad med hela 8-0!
– Ja… ibland sitter utdelningen där den ska, konstaterar Ahnelöv, vars lag inför torsdagsmatchen ligger på en sjätteplats i tabellen.
Fem poäng efter fyran Luleå.
– Det blir en tuff och viktig match, och jag tror att farten och kampmomenten blir avgörande. Vi kommer att behöva spela som vi gjorde mot Rögle för att ta hem segern. Jämför man vår insats mot Timrå med den mot Rögle så var det ju som dag och natt. Mot Rögle märktes det verkligen att vi redan från start hade bestämt oss för att ta tag i matchen och att vi inte skulle ge oss innan vi hade fått segern med oss. Den inställningen ska vi självklart ha med oss i varje match, men mot Rögle blev det verkligen tydligt.

Leksingarna ledde den matchen med 4-0 efter knappt 15 minuters spel, och vann till slut med 5-2. Jonas Ahnelöv utsågs till Matchens krigare.
– Kul så klart! Det var en rolig match att spela, och jag tycker verkligen att hela laget krigade från början till slut, så alla förtjänar att hyllas för den insatsen. Samma inställning och uppoffrande spel på torsdag så har vi tre poäng till och avslutar året på bästa sätt.

Ja, på tal om det, har du något nyårslöfte?
– Oj, jag borde nog egentligen ha ganska många…. Egentligen skulle du ha kollat det med frugan, haha.

Elin Broman