Try-out till NIU
Publicerad: 2020-03-03
Hockeyskolan
Under vecka 25 är det specialvecka på hockeyskolan som innehåller en try-out för spelare födda 2005. Under veckan presenteras information om NIU (nationell idrottsutbildning), men även om LIU (lokal idrottsutbildning). Aktiviteterna pågår under måndag-torsdag vecka 25.

Try-outen riktar sig i första hand till de som skall söka NIU, men det kommer även att ges information om LIU. LIU har även en egen try-out i december/januari varje år, efter att intaget till NIU är klart.

Veckan innehåller 4 isträningar, 3 matcher och 3 fysträningar/tester.

Generellt schema:

• 2 isträningar måndag
  • 1 isträning och 1 match tisdag, 1 fysträning/fystester
  • 1 isträning och 1 match onsdag, 1 fysträning/fystester
  • 1 match torsdag, 1 fysträning/fystester
  • Presentation av Hockeygymnasiet och besök samt information på Leksands gymnasium
  • Genomgång för föräldrar av hockeygymnasiet samt Leksands IFs upplägg för juniorhockey
  • Boende i ishallen på hårt underlag samt mat. All mat serveras i ishallen.

Platserna är begränsade och din plats är inte bekräftad förrän du fått fakturan och den är betald. Faktura skickas ut i början av maj. Priset för veckan är 2500 kr för dagelever och 3000 kr för internatelever.

Här anmäler du dig till vecka 25

Detaljerat schema för vecka 25 skickas ut under vecka 24. Välkommen!

Leksands IF