Brooke Boquist ansluter till Leksands IF
Publicerad: 2019-10-16
Damlaget
Leksands IF damlag förstärker forwardssidan. Det rör sig om 23-åriga kanadensiskan Brooke Boquist, som närmast kommer från spel i MODO. Kontraktet gäller säsongen ut.

Brooke Boquist kommer ursprungligen från Thunder Bay, Ontario i Kanada. Som ungdomsspelare representerade Boquist Shattuck St. Mary's Prep i USHS innan det var dags för universitetsstudier på Providence College och spel i NCAA. Det blev fyra säsonger med stark poängproduktion för Boquist under hennes tid på college, där hon stod för totalt 91 poäng (49+42) på 139 matcher.

Boquist kommer närmast från spel i MODO, även där hade hon en produktiv säsong och stod för 20 poäng (11+9) på 17 matcher.

Leksands IFs huvudtränare, Lars Stenmark, om nyförvärvet Brooke Boquist:
-Brooke kommer att tillföra bra spets och erfarenhet. Hon känner till Sverige och SDHL då hon förra året spelade i MODO, hon gjorde där 11 mål och totalt 20 poäng på 17 matcher och vi tror att hon kommer att kunna bidra mycket i det offensiva spelet.

Nyförvärvet Brooke Boquist om att ansluta till Leksands IF:
-Det känns otroligt spännande att komma till Leksand. Jag vill med min fart och kreativitet bidra till att skapa lägen i det offensiva spelet. Jag är ivrig på att komma igång och spela och ser fram emot att träffa laget.

Boquist beräknas ansluta till laget i månadsskiftet.

Fredrik Eklund