Uddamålsförlust mot HV
Publicerad: 2021-12-04
Damlaget
– En väldigt rolig match, men... en väldigt sur förlust. Så sammanfattar backen Nathalie Lidman lördagens bortamatch mot HV71.

Hemmalaget fick en minst sagt bra start på matchen, med ett mål efter endast 7 sekunders spel. I början av period två utökades ledningen till 2-0.
– Ja, det där första målet kom väldigt oturligt så klart, vi stod lite på hälarna där. Men även om HV gick ifrån till 2-0 tycker jag att vi kände oss helt med i matchen. Vi kämpade på bra och skapade många farliga chanser, menar Nathalie, vars lag reducerade i powerplay i slutet av den andra perioden.
I mitten av tredje kom även kvitteringen, och Nathalie Lidman var med och spelade fram till båda målen.
– Jättekul så klart. Jag har ju varit skadad och missat en ganska stor del av säsongen, så det är grymt kul att få lite mer speltid nu, och självklart kul att få utdelning, men framförallt att vi som lag kunde hämta igen underläget.

Hur var känslan vid 2-2?
– Känslan var bra, det kändes som att vi var på gång. Sen var det så klart surt att HV gjorde mål nästan direkt efter vårt 2-2, men jag tycker att vi kämpade på bra även efter det och kunde mycket väl ha gjort ett mål till.

Tycker du att skottstatistiken, 53-24, speglar matchen?
– Oj, vann dom med det? Nja, riktigt så kändes inte matchen tycker jag. Sett till farliga chanser var det nog ganska jämnt. Det var en väldigt rolig match att spela! Högt tempo och mycket fysiskt spel. Synd bara att vi inte fick med oss någon poäng, men vi får ta nya tag i morgon.
Under söndagen väntar nämligen ytterligare en bortamatch, denna gång mot Göteborg.
– Fortsätter vi så här, men sätter några fler chanser, då har vi den matchen.

Bäst i dag?
– Jag måste verkligen säga att hela laget gjorde det bra i dag, men om jag ska lyfta fram några lite extra så blir det Phoebe Staenz och Amanda Johansson. Phoebe bidrog med en hög fart och många chanser, och Amanda stod som vanligt emot det mesta.

Elin Broman