Johanna snabbast i biljettsläppet
Publicerad: 2021-09-16
Biljett
Det var ett rejält tryck på biljetterna i samband med onsdagens efterlängtade biljettsläpp, och snabbast av alla att säkra en plats i arenan var Johanna Hänninen från Ludvika. – Inte ens fem minuter? Då har jag lyckats jäkligt bra, konstaterar en hockeysugen Johanna glatt.

I dag, torsdag klockan 10.00, släpps biljetterna till CHL-matchen hemma mot Fribourg (5 oktober) samt de SHL-matcher som spelas i Tegera Arena från och med oktober och framåt, men redan under onsdagen kunde alla som är medlemmar i Leksands IF säkra sin plats i arenan till dessa matcher.
Det var ett rejält tryck på såväl biljettsystem som på mejl och telefon hos biljettavdelningen i samband med släppet, och det märks att det finns många leksingar där ute som har längtat efter att se på hockey i Tegera Arena igen.
– Det går nästan inte att beskriva hur mycket jag har längtat, även om jag självklart har förståelse och respekt för att man har varit tvungen att ha restriktioner. Men om allt nu går vägen och restriktionerna släpps den 29 september, ska det verkligen bli helt underbart att få se på hockey i Tegera Arena igen, säger Johanna, som säkrade sin biljett fyra minuter och 59 sekunder efter att biljetterna släpptes.
– Haha, ja jag var på hugget där. Jag hade faktiskt en passande paus på jobbet just då, så det var bara att passa på.

Vilken match köpte du biljett till?
– Jag ska köpa till fler matcher sen, men den jag köpte nu var matchen mot Fribourg den 5 oktober. Jag har sett de andra CHL-matcherna på hemmaplan också, men det blir ju något helt annat nu när det faktiskt är möjligt att fylla arenan. Det vore en dröm att få uppleva en fullsatt Tegera Arena igen, och det vore så kul att ge spelarna det också, menar Johanna.
– Det finns ju spelare i laget som inte har upplevt en fullsatt arena ännu, och det tycker jag verkligen att de är värda att få göra!

Johanna berättar att hon själv har varit leksing så länge hon kan minnas, och att hon tror att årets lag kan ha något riktigt bra på gång.
– Jag tycker att bland andra Tjomme (GM Thomas Johansson) och Björn (tränare Hellkvist) har gjort ett jättebra jobb med laget, och det känns som att det finns ett lugn i både laget och hela föreningen nu. Det ska bli kul att se hur spelarna utvecklas under säsongen, och jag tror absolut att vi kan gå riktigt långt. Förhoppningsvis kan vi på läktaren vara med och hjälpa laget på ett annat sätt nu, jämfört med förra säsongen, så det ser jag fram emot.

Biljettsläpp för övriga
I dag, torsdag klockan 10.00, släpps biljetterna även för de som ännu inte är medlemmar i Leksands IF.
Ni hittar biljetterna på lif.ebiljett.nu
Vi ses i Tegera Arena!

Elin Broman