Sommarhälsning från Fredrik Lindgren
Publicerad: 2017-07-07
Sommarläsning
Det är tänkt att Fredrik Lindgren ska bli den nya backpappan i laget. På sommaren hittar man det här nyförvärvet i skärgården, där han ganska motvilligt badar.

När tycker du det blir sommar?

– Hm, vad ska man säga – i Skellefteå där jag bodde tidigare var det inte före midsommar i alla fall. Men jag är en kille som gillar vårkanten så jag drar gärna på det där att känna att det blir sommar.

Badkruka eller badgalning?

– Badkruka. Men nu när jag har barn får man offra sig lite även om jag inte tycker att det är så skönt. Jag är ingen vinterbadare heller, varmt ska det vara!

Vad gillar du att lägga på grillen?

– Lax är väldigt gott att grilla, jag brukar köpa färsk lax och lägga den i folie och sedan ha det på grillen, det är en riktig favorit. Korv och kött är ju också gott, men laxen blir nog godast.

Hur ofta tänker du på ishockey under sommaren?

– Det händer väl det också. Man har en träning man ska sköta, så det blir nästan dagligen även om det kanske inte är fullt fokus på hockeyn. Jag försöker styra min träning så jag har den gjord på förmiddagen eller morgonen så att den är avklarad. Då har man tid över för annat sedan.

Bästa sommarläsningen i hängmattan?

– Jag läser inte så mycket böcker, men brukar kanske läsa Aftonbladet eller något annat på mobilen.

Bästa ställe att vara på under sommaren?

– I skärgården utanför Nyköping. Mina svärföräldrar har ett sommarställe där och vi brukar vara här nästan hela sommaren. Det är ett riktigt smultronställe. Barnen har tio meter ner till vattnet, så vi har det väldigt bra här.

Finns det något speciellt du gör som symboliserar hur din sommar ser ut?

– Nej, det tycker jag nog inte. Jag gillar att ta det lugnt med nära och kära. Det närmaste vi kommer tradition är väl att vi är här i Nyköping. Den här sommaren är vi nog här ända fram till 1 augusti då hela familjen flyttar upp till Leksand.

De andra spelarna har fått komma med sommartips om vad man kan göra i Leksand, har du och familjen något speciellt ni ser fram emot att uppleva när ni flyttar?

– Jag vet inte, vi har inte så mycket inplanerat. Fast vi ska åka till Leksand Sommarland, det är många som varit där och sagt att det är riktigt bra. Så det ser jag fram emot!

Elisabet Wahl