Hugo Enocks kontrakt förlängs
Publicerad: 2018-11-07
Backen Hugo Enocks tryout-kontrakt med Leksands IF, som till en början sträckte sig fram till och med den 6 november, har nu förlängts till att gälla november ut. – Hugo har blivit bättre och bättre för varje match han har spelat med oss, och vi ser fram emot att se honom utvecklas ytterligare i Leksandströjan, säger Christer Siik, sportsligt ansvarig.

20-årige Enock har hittills hunnit med fyra matcher i Leksands IF, den senaste i och med tisdagens bortamatch mot Björklöven.
– I den matchen fick han ett skott rakt på munnen, klev av och sydde fem stygn och kom sedan in och körde vidare. Det visar inte minst på en härlig inställning och stark karaktär.

Hugo Enocks främsta styrkor på isen?

– Hugo är en väldigt skridskoskicklig back, med ett bra spelsinne och ett bra förstapass. Man får ha i åtanke att han inte har spelat på den här nivån på ett tag, så jag är säker på att han kommer att bli bättre och bättre ju fler matcher han får.

Hugo Enock är hockeyfostrad i Färjestad BK som han representerade både som ungdoms- och juniorspelare. Under säsongen 2016-2017 tog han sitt första stora kliv in i seniorhockeyn då han representerade Färjestad vid 33 tillfällen i SHL. Säsongen 2017-2018 flyttade Enock norrut för spel i Timrå IK och fick där vara med att ta klubben tillbaka till SHL. Inför den innevarande säsongen var tanken att Enock skulle spela för Brampton Beast i ECHL men valde att flytta tillbaka till Sverige av personliga skäl. Istället har Enock spelat med Filipstads IF under säsongen där han gjort fem matcher.

Leksands IF