Elvenes inför Färjestad hemma
Publicerad: 2022-11-28
Herrlaget som senast kommer från en förlust i Skellefteå laddar nu om inför Färjestad hemma under tisdagskvällen. – Det är ett bra lag vi möter, men vi kommer att vara väl förbereda från start denna gång och göra allt vi kan för en seger, säger forwarden Lucas Elvenes.

Det blev en förlust borta mot Skellefteå i lördags, efter att hemmalaget tagit kommandot i matchen och gjort både 1–0 och 2–0. Leksingarna kunde senare i andra perioden reducera till 2–1 av Oskar Lang, men det räckte inte till då hemmalaget gjorde både 3–1 och 4–1 i tredje perioden och därefter vann matchen.
– Första tio minuterna är inte alls bra från vår del. Vi är inte med från start och det är där Skellefteå gör två mål så det blir en lite uppförsbacke därifrån. Resterande femtio minuterna tycker jag att det såg bra ut, speciellt i tredje perioden då vi malde ner Skellefteå och dom inte kom ut ur egen zon. Vi måste sätta dit våra chanser bara så blir det bra.

Färjestad nästa

Redan imorgon, tisdag, väntar nästa match, då Leksand tar emot Färjestad hemma i Tegera Arena. Matchen startar 19:00 och arenan öppnar 17.00.
Så här går Elvenes tankar inför matchen:
– Det är ett bra lag vi möter, men vi kommer att vara väl förbereda från start denna gång och göra allt vi kan för att ta en vinst.

Senaste matchen borta mot Färjestad slutade 3–1 till hemmalaget. Vad kommer att bli nyckeln för att kunna ta 3 poäng?
– Vi kommer att behöva spela smart och enkelt. Få ner pucken djupt bakom deras backar och spela därifrån, men även trycka dit pucken när vi får våra chanser.

Vad kan fansen som kommer till Tegera i morgon vänta sig från eran del?
– Ett hårt arbetande lag som verkligen vill vinna. Vi vill liva upp publiken så att det verkligen blir svårt för Färjestad vara här.

Vem avgör?
– Kalle Östman!