Själin inför Brynäs hemma
Publicerad: 2019-09-23
Det är återigen dags för hemmamatch i Tegera Arena och denna gång är det ett derby som står för dörren när Brynäs kommer på besök. Calle Själin ser fram emot matchen och den stämning som väntar. – Det blir ju lite av ett derby så det kommer bli bra tryck i ladan.

Leksand har inlett säsongen bra med sju poäng på de fyra inledande matcherna i SHL, vilket i nuläget ger en femteplats i serien. På hemmaplan är laget obesegrade och på bortaplan har det hittills bärgats en poäng, i lördags borta mot HV71.
– Jag tycker att vi har startat bra, jag är positivt överraskad. På hemmaplan så har vi visat vad vi kan göra, där är vi fruktansvärt starka. Sedan tycker jag även att vi har gjort bra bortamatcher mot Oskarshamn och HV71 nu senast, så vi visar även att vi är väldigt bra på bortaplan, säger Calle.

Debut i SHL

Den unga backen fyllde nyligen 20 år och gör nu sin första säsong i SHL. Efter att ha missat stora delar av förra säsongen är han medveten om att det kommer ta ett tag att helt komma in i spelet, men är samtidigt nöjd över sin insats hittills.
– Jag tycker det känns helt okej, men man måste ju komma in i spelet här också. Jag missade väldigt mycket förra säsongen så jag har väl en del att ta igen ifrån det jag missade då, men jag tycker att jag börjar komma in i spelet mer och mer nu. Absolut godkänd insats från min sida såhär i inledningen.

Derby mot Brynäs

Imorgon väntar ny hemmamatch i Tegera Arena då Brynäs står för motståndet. I nuläget har det sålts över 6000 biljetter till matchen och det förväntas bli riktigt bra stämning i arenan. Calle ser verkligen fram emot mötet och vill gärna ha revansch från försäsongens två förluster.
– Det blir ju lite av ett derby så det kommer bli bra tryck i ladan, det kommer bli skitkul. Sedan har vi ju mött Brynäs två matcher på försäsongen så vi har väl känt på varandra lite grann, men det blir ju helt annat när det är poäng på spel. Det kommer absolut att bli en tuff match, men det känns bra.

Vem kliver fram och avgör?
– Jag tror Mattias Ritola avgör imorgon, avslutar Calle.

Arvid Yngvesson