Kapten Strandell är redo för premiären
Publicerad: 2018-09-12
J20
På fredag kväll klockan 19:00 startar J20 sitt seriespel mot Timrå IK hemma i Tegera Arena. Man spelar även mot Timrå på lördag klockan 15:00 samt söndag mot MODO Hockey klockan 11:00. Årets kapten för J20-laget, Olle Strandell, är redo.

På onsdagseftermiddagen hade J20 ett av sina sista förberedande träningspass inför fredagens premiär. Med på träningspasset fanns Olle Strandell som inför den här säsongen återvände till Leksands IF från spel i Västerås.
-Det är otroligt kul att vara tillbaka. Jag bestämde mig tidigt att flytta tillbaka hit och det känns som helt rätt steg att ta för min egen del. Jag har ju visserligen vant mig vid att bo själv, men det är ändå ganska skönt att vara hemma igen och få lite service hemifrån, säger Strandell.

Inför säsongen som alltså startar på fredag har Strandell dessutom fått äran att leda laget som lagkapten, vilket är ett uppdrag han ser fram emot.
-Det är ett roligt upprdag att få. Framförallt är det kul för egen del att killarna i laget tror på mig, och jag tycker att vi fått ihop gruppen snabbt. Jag ändrar givetvis ingenting hos mig själv bara för att jag blir lagkapten, men det är självklart kul.

En rolig hockey att se

Årets upplaga av J20 har, precis som övriga lag i föreningen, förberett sig väl inför säsongen genom hårda träningar och träningsmatcher. Rapporterna från kapten Strandell låter positiva inför seriepremiären.
-Det är en väldigt hårt tränande grupp. Jag har själv visserligen bara varit med en månad, men jag har fått väldigt bra rapporter från träningarna även innan dess. Vi har tränat väldigt hårt under augusti innan vi under den senaste veckan gått ner lite i träningsmängd för att vässa formen, så vi är väl förberedda. Det är klart att det är seriepremiären vi alla har laddat och förberett oss för. Jag har inte så stor koll på helgens motstånd, Timrå och MODO, men vi siktar givetvis på tre segrar redan första helgen.

Innan vi skiljs åt får Strandell chansen att berätta varför man borde komma och se på J20, dels under helgen men även resten av säsongen.
-Juniorhockeyn skiljer sig lite från seniorhockey. Det är mer fart och fläkt och det brukar hända mycket i matcherna så det är roligt att se den här hockeyn. Dessutom har vi ett bra lag som jag hoppas ska gå långt i år, så jag hoppas att man kommer och tittar på oss, avslutar Olle Strandell.

Richard Brasar