Två segrar under premiärkvällen
Publicerad: 2021-03-16
eSHL
Det blev dubbla segrar för Leksands IF när Skellefteå AIK stod för motståndet under premiärkvällen av eSHL-säsongen.

Match 1
Leksand-Skellefteå 4-3 OT
Kommentar av lagledare Johannes Landin:
Första matchen börjar med att Leksand är heta på gröten och kommer rusande ut ur båset, tar första tekningen och man kan nästan se det gnistra om dom i första perioden. Man gör ett mål och dominerar i anfallszon. I den tredje perioden så tar SAIK ikapp genom glapp i leksandsförsvaret på högerflanken och spelar in pucken till en 3-2 ledning, men Leksand tar revansch och kvitterar och är även nära att vinna första matchen men blåses av en tiondels sekund innan pucken når nätet. I förlängningen så drar SAIK på sig ett par utvisningar och Mumsi kan få in pucken och vinner matchen, två poäng till Leksand.

Match 2
Leksand-Skellefteå 2-1
Kommentar av lagledare Johannes Landin:
Andra matchen börjar lite omvänt, mycket spel i Leksands zon och Skellefteå drar till med en ledning. Leksand lyckas kvittera i första perioden och i den andra perioden håller sig ställningen 1-1, men det skapas mycket lägen men det ser fortfarande ut som att SAIK har ett visst övertag i anfallszon här. I tredje perioden skapar vi en ledning med 2-1 och håller den ledningen till matchens slut. Fem poäng till Leksand och två vinster är väl så när man kunde hoppats på säsongsstart i en sådan här match-up.

Leksands IF