Martin Karlsson inför avresan mot Strömstad
Publicerad: 2017-08-08
– Matcher, mycket träning och mycket tid tillsammans. Det kommer att bli en riktigt fin vecka. Det konstaterar Martin Karlsson inför det stundande tränings- och matchlägret i Strömstad.

Laget tränar i Leksand under tisdagsförmiddagen och åker mot Strömstad efter lunch. Där väntar två dagars träning innan det på fredag kväll är dags för säsongens första träningsmatch. Fredagens möte med Färjestad följs sedan upp med en match mot Frölunda dagen därpå, innan färden går hemåt på söndag förmiddag.
– Det blir nog ganska fullspäckade dagar, så det ska bli riktigt kul. Vi har ju varit där på läger tidigare, och det brukar vara ett bra upplägg. Att vi får två matcher nu också känns riktigt bra, det är lika bra att köra på så att man kommer in i det. Det är ju trots allt inte så lång tid kvar till den riktiga serien drar igång, menar Martin, vars lag gick på is i torsdags inför fullsatta läktare i Weda Skog Arena.
– Riktigt kul att det kom så mycket folk, och roligt att vara igång på riktigt igen. Vi körde ett tufft närkampspass igår, så nu känns det att man är igång.

Vad tror du främst att ni kommer att få ut av veckans matcher?

– För det första är det som sagt alltid skönt att komma igång och känna på matchtempot lite, och så blir det självklart ett tillfälle att spela ihop oss och testa olika grejer. Främst skulle jag kunna tänka mig att vi kommer att ha fokus på vårt eget försvarsspel, eftersom att det är det vi har börjat att jobba med nu under de första träningarna. Men sen kommer vi som sagt att ha mycket tid tillsammans utöver matcherna också, så veckan kommer säkert att ge oss mycket på olika sätt.

Vem kommer du att dela rum med?

– Det blir jag och Jesper Ollas.

Väljer ni rumskompis själva?

– Nu har vi gjort det i alla fall. Jag är ju morgonpigg och ganska kvällstrött av mig, så det är lite pensionärsvarning på mig faktiskt. Jag tänker mig att jag kommer att passa bra ihop med en småbarnsförälder som Jeppe, haha.

Hur tänker du avnjuta bussresan mot Strömstad?

– Det blir nog att jag lyssnar på nån ljudbok eller kollar nån serie. Får jag tråkigt går jag bak i bussen och spelar av grabbarna lite pengar, det brukar inte vara så svårt. Framförallt Olle och Jon, det är som att ta godis av smårbarn.

Elin Broman