Martin Karlsson om Djurgårdsmatchen
Publicerad: 2017-03-07
Intervju
Näst sista seriematchen och Djurgården kom på besök till Tegera Arena. Leksands assisterande lagkapten Martin Karlsson är väldigt missnöjd med kvällens förlust mot Stockholmslaget. – Det finns inte en kille i det här omklädningsrummet som är nöjd med sin insats idag.

Leksands målvakt Atte Engren spelade rikligt bra och räddade 36 skott. Trots det fick han släppa in fem mål.
– De får för enkla mål och de behöver inte jobba för dem. Vid det tre första målen lämnar vi Atte till vargarna, säger Martin om hela lagets försvarsspel.
Atte blev utsedd till matchens krigare och stod för flera svettiga räddningar som höll nere siffrorna.

Hur var det att spela den hör matchen?

– Det är för dåligt. Visst, vi är klara för kval men vi borde spela bättre för fansen som är här på plats och framför TV:n, säger Martin bestämt.
Han tycker inte att laget får uppträda som de gjorde i kvällens match.
– Djurgården har allt att spela för. Och de sätter hård press och åker mycket skridskor. Vi har haft svårt för dem hela säsongen. De passar oss inte riktigt heller, säger Martin om varför Djurgården är det enda lag Leksand inte tagit poäng av den här säsongen.

Fanns det oro för skador inför kvalet?

– Vi pratade om det innan matchen att om man försöker akta sig är det oftast då man blir skadad.

Ett derby återstår

På torsdag spelas sista matchen i serien och det blir ett Gävledala-derby i Tegera. Vad talar för att Leksand visar upp ett bättre spel i den matchen?
– Det blir ett bra genrep inför kvalet., särskilt som det ser ut att bli derbyn mot Mora där.
Martin trycker flera gånger på att han och de andra vill spela bättre för fansens skull.
– Jag vill ge tillbaka till de som är här. Så min spelstil är att jobba hårt, säger Martin som hoppas på stort stöd på torsdag.

Katharina Dalmalm