Full pott för J20
Publicerad: 2019-09-29
J20
Nio av nio poäng, 17 mål framåt och noll insläppta bakåt. En riktigt bra helg för J20 med andra ord som dessutom fortsätter att toppa J20 SuperElit Norra med 20 av 21 inspelade poäng hittills. – Vi kuggar i varandra och spelar riktigt bra, säger Nils Åman som delar förstaplatsen i poängligan med Emil Heineman.

Första matchen för helgen var mot Timrå under fredagkvällen och slutade 5–0 till Leksand. Trots en komfortabel seger är Nils, som svarade för två mål, inte särskilt nöjd med lagets prestation.
– Det var en av våra sämre matcher den här säsongen faktiskt, vi spelade inte jättebra.

Timrå utgjorde även motståndet under lördagen, och även denna gång vann Lekand med betryggande 5–0 efter två mål från både Emil Heineman och Isak Rosén.
– Jag tycker att vi spelade lite bättre jämfört med fredagen, återigen skönt med tre poäng, säger Nils.

Dagens möte var däremot Leksands absolut bästa för helgen då MODO kördes över med hela 7–0. Även idag stod Nils för två mål framåt och var starkt bidgrande till att nio av nio poäng bärgades från denna helgens matcher.
– Matchen mot MODO var riktigt bra från vår sida, vi spelade riktigt bra både offensivt och defensivt. Vi kuggar i varandra och spelar riktigt bra i kombination med att vi jobbar hårt för varandra.

Stark poänginsats

Nils svarade för totalt sju poäng under helgen fördelat på fyra mål och tre assist och delar just nu förstaplatsen i poängligan med Emil Heineman efter 16 poäng på de sju inledande matcherna. Den 19 år unga centern är självklart nöjd med sin egen insats men betonar att mycket beröm måste ges till lagkamraterna.
– Jag är såklart nöjd över min insats, det är alltid kul att göra poäng. Jag har så otroligt bra spelare runt omkring mig så det blir otroligt mycket lättare då.

Vilka spelare utmärkte sig lite extra under helgen?
– Jag tycker att Emil Heineman (10 mål hittills) gör det riktigt bra, han är en riktig måltjuv. Jag måste även passa på att hylla båda målvakterna, de spelar ruskigt bra och håller nollan alla tre matcher, avslutar Nils.

Nästa helg väntar bortamatcher mot Västerås på lördag och Brynäs på söndag.

Arvid Yngvesson