Följ CHL-lottningen med Leksands IF
Publicerad: 2021-05-19
Nyhet
På onsdag den 19 maj sänder Leksands IF live från Tegera Arena inför, under och efter CHL-lottningen som äger rum klockan 18:00 på onsdagskvällen. Sändningen från Tegera Arena börjar dock redan klockan 17:00 med intressanta gäster under knappa två timmars tid.

Klockan 17:00 på onsdagseftermiddagen den 19 maj startar en livesändning på LIF-TV där vi får besök i studion av våra sportsligt ansvariga på dam- respektive herrsidan, Alexander Bröms och Thomas Johansson, samt Leksands IFs VD Andreas Hedbom. Under sändningen kommer du som tittare ha möjligheten att ställa frågor till våra gäster via kommentarsfältet på Facebook eller via mail till [email protected]. Utöver de fasta gästerna i studion tar vi kontakt via videolänk med herrlaget som under onsdagseftermiddagen och kvällen befinner sig på lagaktivitet på annan ort.

Klockan 18:00 startar lottningen av de olika grupperna i höstens upplaga av Champions Hockey League, och vi ser givetvis lottningen tillsammans samt går igenom förutsättningarna inför och efter lottningen. Här kan du läsa mer om seedningen och lottningen av CHL-gruppspelet.

Sändningen avslutas sedan cirka klockan 18:40. Välkomna till en eftermiddag och tidig kväll tillsammans med Leksands IF på onsdag den 19 maj! Klicka här för att komma till sändningen.

Auktion i samband med livesändningen

Samtliga fem auktionsobjekt har utropspriset 300 kr och avslutas mellan klockan 17:20-18:40 onsdag 19 maj, det vill säga under livesändningen från Tegera Arena där vi följer lottningen av CHL-grupperna inför hösten. I auktionen finns signerade och matchanvända handskar som tillhört Marek Hrivík och Peter Cehlárik under säsongen, Janne Juvonens signerade benskydd från säsongen, en matchtröja från Leksands deltagande i European Hockey League 1997 samt en replikatröja som signerats av 20 av guldhjältarna från 1973. Den signerade replikatröjan är skänkt av Leksands IF Supporterklubb till förmån för återuppbyggnaden av Drömmarnas Arena.

Klicka här för att komma till auktionssidan.

För att lägga ett bud krävs det att du skapar en inloggning till auktionssidan. Ifall du tidigare varit med och lagt bud i våra auktioner använder du samma inloggning som tidigare. Har du glömt ditt lösenord klickar du på "Glömt lösenord" under inloggningsformuläret. Bredvid "Glömt lösenord" finns även en länk "Problem med att logga in" där du kan se information ifall du har problem att logga in. Om du upplever problem med att skapa konto eller lägga bud, kontakta Richard Brasar på mail [email protected].

Lycka till i din budgivning!

Richard Brasar