Mårtensson stannar – Lassen förstärker
Publicerad: 2015-04-15

Två spelare blev under onsdagen klara för spel i Leksands IF 2015/2016: Viktor Mårtensson och Matias Lassen.
- Vi har tecknat ett ettårskontrakt med Viktor och ett tvåårskontrakt med Matias. Två väldigt bra spelare och människor som jag är säker på kommer att tillföra mycket i Leksands IF, säger Leksands sportchef Tore Jobs.

Viktor Mårtensson, 26, kom till Leksand från Västerås inför den gångna säsongen, och blev genom sin inställning och uppoffrande spelstil snabbt en favorit hos fansen.
- Han är en riktig publikfavorit och fantastiskt populär och omtyckt. Viktor är en spelare som jag tror kommer att få en betydligt större roll i Leksand den här säsongen, säger Jobs.

Nyförvärvet Matias Lassen, 19, kommer från danska Rødovre och har hittills tillbringat hockeykarriären i Rødovre IK.
- En väldigt spelskicklig back som är lugn och fin med pucken. Trots sin unga ålder har han, som junior, spelat 71 matcher i högsta serien i Danmark, och han spelar redan med det danska A-landslaget. Han är helt klart en av Danmarks mest lovande ishockeyspelare, säger Tore Jobs, som bland annat fått detta bekräftat av den före detta Leksandsspelaren (och tränaren) Tomas Jonsson.
- Tomas, som är assisterande tränare i det danska landslaget, har bara gott att säga om Matias. Enligt honom är det en ny Örjan Lindmark som vi kommer att få se.

Elin Broman