Själin lånas ut till Västerås
Publicerad: 2019-12-12
Leksands IF, Calle Själin och Västerås IK har kommit överens om att den 20-årige backens säsong fortsätter i HockeyAllsvenskan. Utlåningen gäller över hela säsongen 2019/2020.

Calle Själin är inne på sin tredje säsong i Leksands IF. Han anslöt till föreningen inför säsongen 2017/2018 från moderklubben Östersunds IK samt Timrå IK dit han var utlånad under våren 2017. Under den innevarande säsongen har Själin spelat 13 SHL-matcher för Leksands IF där han i dessa snittat 11:32 i speltid per match. Han har även spelat tre matcher med föreningens J20-lag.

Calle Själins kontrakt med Leksands IF gäller även över säsongen 2020/2021.

Leksands IFs GM, Thomas Johansson, om utlåningen av Calle Själin:
-Calle kommer spela med Västerås resten av säsongen. Tanken är att Calle ska få spela matcher då han under fjolåret drabbades av skador som gjorde att han missade mycket matchtid. Västerås är dessutom en bra miljö för Calle att vara i även mellan matcherna vilket också är viktigt för att våra spelare skall utvecklas. Calle har kontrakt med Leksand även nästa säsong, och vi ser fram emot att följa hans utveckling i Västerås.

Richard Brasar