Stöffling efter debuten
Publicerad: 2018-11-30
Tung förlust mot Tingsryd med 1-5, men ändå en minnesvärd kväll för Jakob Stöffling som i samband med matchen gjorde debut på seniornivå för Leksands IF.

Jakob Stöfflings riktiga seniordebut var redan säsongen 2015-2016 som 16-åring i Falu IF i division 2. Fredagskvällens match mot Tingsryd var dock den första för Stöffling i Leksands representationslag. Stöffling fick spela 4:55 i matchen och ser tillbaka på ett positivt sätt vad gäller upplevelsen, men är så klart missnöjd med resultatet.
-Det var riktigt häftigt att få debutera, speciellt på hemmaplan. Självklart var det inte kul att förlora med 1-5 men jag tycker att det var kul att få komma in och spela ändå. Jag fick beskedet att jag skulle spela efter träningen på förmiddagen. Lite nervös hann jag bli, men det släppte ganska fort när man fick på sig grejerna och fick komma ut på isen.

Tung förlust i matchen
Slutresultatet skrevs alltså till 1-5 i Tingsryds favör. Det var besvikna spelare efter matchen, men debuterande Jakob Stöffling menar att det inte är viljan som är problemet under matchens gång.
-Vi försöker allt vi kan, det gör vi verkligen. Tyvärr släpper vi in för enkla mål och bjuder på för enkla "turnovers". Vi måste få ner puckarna djupare i deras zon, hålla puckarna inom laget och göra grovjobbet bättre, avslutar Jakob Stöffling om matchen mot Tingsryd.

Richard Brasar