"Allt för att vinna"
Publicerad: 2022-01-19
– Vi gjorde många bra saker mot Malmö, men vi behöver komma lite snabbare ur egen zon. Det säger Nils Åman inför torsdagens hemmamatch mot Växjö.

Tisdagskvällens match i Malmö var som bekant leksingarnas första detta år, och vanns med sköna 2-1.
– Väldigt skönt att få börja med en seger. Jag tycker att hela laget stod för en stabil insats. Framförallt hade vi ett bra försvarsspel och spelade rejält framför egen kasse, menar Åman, som på tal om den egna kassen skickar lite välförtjänt beröm till målvakten Kasimir Kaskisuo.
– Han gjorde en väldigt bra match och räddade oss många gånger. Om det var nån som stack ut när det gäller gårdagens match så var det han.

Jämnt utgångsläge

Inför torsdagens match skiljer tre poäng mellan sexan Växjö och åttan Leksand. Lagen ligger i skrivande stund på exakt samma målskillnad: 89 gjorda och 85 insläppta.
– Det ska bli jättekul med match igen, och på hemmaplan dessutom. Vi gjorde en bra match mot Malmö, men en sak som vi måste förbättra är att vi behöver spela lite snabbare ur egen zon.

Vad vill du framförallt se av ditt Leksand, resten av säsongen?
– Det kommer att vara tätt mellan matcherna framöver, och det ska bli jättekul, men det gäller att vi är på tårna och redo vid varje nedsläpp. Jag vill se att vi kommer ut hårt och att vi ger allt för att vinna varje byte.

Biljetter till matchen säkrar du här.

Elin Broman