Derbyseger för J20
Publicerad: 2018-11-01
J20
– Alltid kul att vinna, speciellt mot Mora. Det säger J20-målvakten Jakob Hellsten, vars lag vann onsdagens derby med 6-4.

Leksingarna öppnade starkt och gjorde matchens första mål redan efter tre minuters spel. Knappt fem minuter senare var ledningen uppe i 3-0.
Moringarna kunde reducera två gånger om innan perioden var slut, men efter paus tog leksingarna tag i spelet igen och vann alltså till slut matchen med 6-4.
– Jag tycker att vi ägde hela matchen. Vi förde spelet i tre perioder och Moras chanser kom när de fick spela powerplay, menar Jakob, som dock tycker att hans lag kan förbättra spelet i egen zon till kommande matcher.
– Vi får försöka att spela lite mer disciplinerat.

Hur kändes spelet för egen del?

– Jag hade inte så mycket att jobba med i form av skott, men jag tycker nog ändå att jag gjorde det bästa av situationen, menar Jakob, som räddade 13 av 17 skott.
Han lyfter fram forwarden Wilde Bröms som en av de främsta i matchen.
– Han klev ner från A-laget och visade vägen med två kassar och ett bra driv i spelet.

LIF J20 har nu ledigt från matcher ett tag. Helgen 16-18 november väntar två bortamatcher mot Modo och en mot Timrå.

Elin Broman