Ahnelöv inför Luleå hemma
Publicerad: 2020-02-14
Jonas Ahnelöv missade torsdagens bortamatch mot Linköping men är åter i spel och gör sig redo för lördagens match mot Luleå i Tegera Arena, och ser fram emot att få spela inför storpublik på hemmaplan igen.

Torsdagens bortamatch mot Linköping slutade med en tung förlust på Östgöta-mark. Jonas Ahnelöv saknades i den matchen men är spelklar till lördagens kamp mot Luleå, en match som han ser fram emot.
-Jag hade en liten släng av magsjuka så det var bäst att hålla sig ifrån grabbarna i laget, men nu är det ingen fara. Det kommer att bli en spännande match imorgon. Luleå är ett bra lag så det kommer att bli en spännande match. Det gäller att vi är med där ute imorgon.

Över 6000 sålda biljetter

Redan under fredagsmorgonen passerades 6000 sålda biljetter till matchen och det har fortsatt att ticka på under dagen. Jonas Ahnelöv ser fram emot att få spela inför hemmapubliken igen, och det kommer säkert vara en hel del familjer på plats då det är familjedag i arenan. För att lyckas resultatmässigt gäller det att hålla sig till vad man kommit överens om inom laget.
-Det är jättekul att det blir så många åskådare, och jag hoppas att vi kan ta en seger så att det blir extra roligt för alla i arenan. Luleå är ju serieledare så vi får verkligen se till att leverera. Det gäller att vi spelar enkelt och hårt, som vi har pratat mycket om på slutet, säger Ahnelöv.

Laget ger inte upp

I och med torsdagens förlust är det nu 13 poäng upp till Linköping ovanför kvalstrecket. Trots att tabelläget är tungt gäller det att inte ge upp, menar Jonas Ahnelöv. -Man får gilla läget och fortsätta jobba på hela tiden. Allt kan hända så det är bara att slita på för alla oss!

Avslutningsvis, vem avgör mot Luleå imorgon?
-Det gör jag själv!

Richard Brasar