Jan-Erik Modigs ny ungdomsansvarig
Publicerad: 2017-10-23
Ungdom
Leksands IF har sedan en tid tillbaka sökt en ny ungdomsansvarig i föreningen. Det står nu klart att Jan-Erik Modigs tillträder som ny ungdomsansvarig den 1 december 2017.

Leksands IF har sedan en tid tillbaka sökt en ny ungdomsansvarig i föreningen. Rollen som ungdomsansvarig är en viktig del i Vision 2019 där en av stöttepelarna är att skapa Sveriges bästa hockeymiljö för ungdomar. I dagsläget spelar cirka 350 barn och ungdomar ishockey i Leksands IFs regi ifrån Tre Kronors Hockeyskola för de yngsta upp till U16 samt flicklag. Utöver kvällsverksamheten deltar cirka 50 ungdomar i den så kallade Idrottsprofilen i samarbete med kommunens högstadieskolor.

Den som tillträder som ny ungdomsansvarig i Leksands IF är Jan-Erik Modigs som senast kommer från flertalet uppdrag för Smålands Ishockeyförbund, rollen som ungdomsansvarig i Växjö Lakers samt uppdraget som a-lagstränare för Alvesta SK. Inom smålandsishockeyn har Modigs bland annat varit utbildningsansvarig i distriktet samt agerat distriktsinstruktör för kurser inom såväl barn och ungdomshockey som junior och seniorhockey. Inom Växjö Lakers jobbade Modigs som ungdomsansvarig i föreningen mellan 2012-2016. Under hösten har han tränat herrarnas a-lag i Alvesta SK i HockeyTvåan Södra B. För Svenska Ishockeyförbundets räkning har Modigs varit ansvarig för flertalet utvecklingscamper för både pojkar och flickor. Utöver de tidigare nämnda uppdragen har Modigs vid två tidsperioder varit ordförande i Vimmerby Hockey där han även vid olika tidpunkter varit tränare för föreningens lag från yngsta barn upp till seniornivå. Modigs är bördig från Leksand.

Jan-Erik Modigs tillträder sin heltidstjänst som ungdomsansvarig i Leksands IF den 1 december.

Richard Brasar