Mikael Karlberg assisterande förbundskapten under Karjala Tournament
Publicerad: 2022-10-01
Landslag
Tre Kronors förbundskapten Sam Hallam har idag presenterat vem som blir assisterande förbundskapten under Karjala Tournament, vid sidan av Stefan Klockare. Denne person är Leksands IFs Mikael Karlberg som åker på landslagsuppdrag i november.

Leksands IF:s assisterande coach Mikael Karlberg kompletterar förbundskaptenstrion i årets första Euro Hockey Tour-turnering.
–Jag har bara fått väldigt positiva vitsord från både spelare och ledare som har jobbat med Mikael Karlberg. Han är noggrann med detaljer och besitter ett stort kunnande inom sitt ansvarsområde, säger Sam Hallam, förbundskapten för Tre Kronor.

Mikael Karlbergs primära ansvarsuppgift blir spelet i numerärt överläge.
–Jag är självklart väldigt glad över att få en sådan här chans. Det ska bli jättekul att få vara runt Sam, Stefan och övriga ledare, och få se hur de jobbar på den allra högsta nivån i Europa. Jag har tagit mycket lärdom av de ledare jag haft runtomkring mig tidigare i min karriär och jag räknar med att få nya idéer och nya inputs som jag dels kan ta med mig hem till Leksands IF, dels vidare i min karriär som ledare. Jag är också mycket tacksam och glad att Leksands IF och Thomas Johansson låter mig åka i väg på detta äventyr, säger Mikael Karlberg.

Karjala Tournament spelas i Åbo, Finland, 10–13 november. Tre Kronor inleder turneringen med match mot Tjeckien i Prag. Truppen tas ut av Sam Hallam vid ett senare tillfälle.

Spelprogram

Torsdag 10 november