Leksands Sparbank stannar i Stjärnlaget
Publicerad: 2018-05-02
Partner
Leksands IF kan i dag stolt meddela att Leksands Sparbank fortsatt är en del av Stjärnlaget, som utgörs av föreningens största samarbetspartners. Leksands Sparbank har skrivit på ett nytt treårsavtal och ser fram emot att, tillsammans med Leksands IF, fortsätta att verka för bygdens bästa.

Bo Liljegren, Leksands Sparbank:
– För oss var det självklart att fortsätta vårt samarbete med Leksands IF. Vi på Leksands Sparbank verkar för bygden och vet att Leksands IF är en oerhört viktig del av denna. Leksands IF har satt Leksand på kartan, och föreningens betydelse för bygden utgörs exempelvis av ökad besöksnäring, arbetstillfällen och självklart - underhållning. Vi är stolta över att bli förknippade med Leksands IF.

Patric Skoglund, marknadschef på Leksands IF:
– Självklart är det otroligt roligt för oss att vi har fått till en förlängning med Leksands Sparbank. Men den viktigaste signalen är ändå att Sparbanken fortsätter att satsa på bygden, och det ser vi ju att dom gör i alla möjliga sammanhang. Sparbankens support till föreningen är inte bara viktig för en satsning på toppen, utan också på det breda och det unga. Vårt damlag och våra ungdomar kan fortsätta att leva efter sin dröm, och där är Sparbanken, precis som våra övriga partners, en viktig pusselbit.

Kort om Leksands Sparbank:
Leksands Sparbank bildades 1870 som en lokal sparbank. Bankens mål är att människor och företag i bygden ska må bra och utvecklas. För verksamhetsåret 2015 sattes 3.500.000 kronor av till insatser för bygden.

Elin Broman