Storseger mot Karlskoga
Publicerad: 2019-01-12
Bra offensivt spel i kombination med en fin målvaktsinsats från Jonas Arntzen lade grunden för kvällens 5-1-seger mot Karlskoga.

Första perioden var mycket bra ur Leksands synvinkel med fint spel och många vassa målchanser. I mitten av perioden sköt Linus Persson in ledningspucken från nära håll, och därefter förde leksingarna spelet helt och hållet. Trots 18 skott på mål lyckades inte ett andra mål göras innan pausvila och 1-0 höll sig efter tjugo minuters spel.

Leksand fortsatte med högt tempo och bra passningsspel i den andra perioden, och efter sex minuter kom 2-0 välförtjänt på en spelvändning. Oskar Lang passade Mattias Karlsson som enkelt kunde skjuta in pucken i mål från slottet efter att ha följt med i anfallet från sin backposition. Även i denna period sköt leksingarna hela 18 skott, och ledningen kunde mycket väl ha varit större i paus.

Tredje perioden inleddes även den jättebra då Oskar Lang ökade på till 3-0 efter inte ens tre minuter. Karlskoga försökte skapa nerv några minuter senare med en reducering, men därefter lade Leksand i ytterligare en växel och drog ifrån. Mattias Karlsson gjorde sitt andra mål för kvällen då han ordnade 4-1 från backplats, och David Rundqvist snyggade till siffrorna till 5-1 med ett härligt solomål.

Redan nu på onsdag väntar hemmamatch mot Västervik, köp din biljett nu!

Arvid Yngvesson