2-0 mot Vita Hästen
Publicerad: 2017-12-29
Fredagens hemmamatch mot Vita Hästen resulterade i en härlig 2-0-seger inför en fullsatt Tegera arena.

– Högt tempo, mycket målchanser och fysiskt spel. Publiken borde gilla det.
Så beskrev Jon Knuts matchen när han intervjuades i den första periodpausen. En mycket bra beskrivning av hur det såg ut på isen i period 1.
Vita Hästen hade ett par bra chanser från nära håll, men annars var det hemmalaget som stod för det mesta av anfallsspelet.
Målet gjordes av Matt Carey, via en styrning efter fyra minuters spel, men senare i perioden hade även exempelvis Martin Grönberg, Olle Alsing och Matt Carey bra lägen framför Pontus Sjögren i bortakassen.
Olle Alsing och Matt Carey kom fria i mitten av perioden, men Alsings skott räddades av Sjögren.

I början av den andra perioden tappade leksingarna lite fart, och gästerna var nära en kvittering ett par gånger. Daniel Josefsson hade exempevis ett skott i stolpen efter två och en halv minuts spel.
Hemmalaget kom dock snabbt in i matchen igen, och dominerade spelet under sista halvan av perioden då de blåvita chanserna avlöste varandra. Jon Knuts, Martin Grönberg, Tobias Forsberg och Johan Porsberger vara alla nära att bli målskytt, och Anton Karlsson hade dessutom ett skott i stolpen.
Några mål blev det dock inte i denna period.

Den tredje perioden bjöd på spänning och dramatik, men med 58 sekunder kvar av perioden punkterade Martin Grönberg matchen med att sätta 2-0 i öppen kasse.
En härlig seger inför en fullsatt Tegera arena!

På onsdag väntar bortamatch mot Pantern.

Leksands IF