Anton Karlsson efter segern mot KHK
Publicerad: 2018-11-21
Det blev till slut två poäng för herrlaget under onsdagskvällen då man hemmabesegrade Karlskrona HK med 4-3 efter förlängning. Matchhjälte blev Anton Karlsson med sitt mål i förlängningen.

Det blev en svängig match med flera olika ansikten i Tegera Arena mot Karlskrona. Leksand tog ledningen genom Linus Persson i den första perioden, men innan 20 minuter var spelat hade KHK vänt till 1-2. Tidigt i den andra perioden kom dessutom 1-3 och det såg ett tag tungt ut för hemmalaget. Leksand kom dock att först reducera genom Johan Porsberger och sedan kvittera genom Mattias Karlsson innan den andra perioden var slut. Ställningen stod sig ända till förlängningen där Anton Karlsson till slut avgjorde till Leksands fördel.
-Jag tycker att förstaperioden var inte alls bra från vår sida, men sedan spelar vi upp oss i period 2 och 3. Jag tycker ändå inte att vi kommer upp till 100 % i matchen överlag, men det var skönt att det räckte till seger, säger Anton Karlsson efter matchen.

Övertidssegern blev Leksands andra på fem försök (straffavgöranden borträknat) under säsongen. Det avgörande målet var dessutom riktigt snyggt, och det är en glad målskytt som berättar om sitt mål.
-Jag tänkte egentligen spela hem pucken, men såg att deras back gjorde ett litet misstag så då var det bara att kliva in på mål, säger Anton Karlsson om sitt övertidsmål.

Ny hemmamatch på fredag
Nya poäng står på spel för herrlagets del i Tegera Arena redan på fredag när IK Pantern kommer på besök. Anton Karlsson menar att prestationen i den matchen måste bli lite bättre än i matchen mot Karlskrona.
-Jag tror att hela laget känner att vi måste upp några snäpp och spela lite mer samlat. Vi blev ganska långa i vårt spel idag med lite krångliga passningar. Vi laddar om och hittar energi så ska vi köra för fullt på fredag, avslutar Anton Karlsson.

Biljetter till fredagens match köper du här

Richard Brasar