Hult inför IKO hemma
Publicerad: 2020-02-21
Imorgon lördag väntar en viktig match i bottenstriden av SHL när Oskarshamn gästar Tegera Arena. Andreé Hult har fått mer förtroende av tränartrion i de senaste matcherna, och är redo att ta sig an IK Oskarshamn.

Torsdagens bortamatch mot Djurgården slutade med förlust för herrlagets del. Andreé Hult menar att det fanns saker på såväl det positiva som det negativa kontot vad gäller prestationen i matchen.
-Det var en del upp och ner under matchen igår, ungefär som det sett ut större delen av säsongen. Vi får en tung start men rycker ändå upp oss och kommer in i matchen. Målet vi släpper in med två sekunder kvar av den första perioden är dock en kalldusch att få emot oss, och blir lite talande för hela matchen.

När det kommer till de positiva delarna att ta med sig inför lördagens uppgift mot Oskarshamn vill Hult lyfta fram det offensiva spelet i torsdagens match som bitvis var riktigt lovande.
-Vi hade ganska många bra anfall på Djurgården, det är det mest positiva att ta med oss därifrån. Vi skapar en hel del lägen men borde ha tagit vara på fler av dem och fått bättre utdelning.

Mer speltid i ny omgivning

I torsdagens match fick Andreé Hult bekanta sig med en ny omgivning på isen då han bildade kedja tillsammans med Mattias Ritola och Spencer Abbott. Hult har även gått från att fungerat en hel del som extraforward till att i de senaste matcherna varit ordinarie i laguppställningen.
-Jodå, jag tycker att formen börjar komma alltmer. Vi har ju förlorat många matcher och det är såklart tungt, men för egen del får man ta varje match som en ny möjlighet hela tiden. Jag har fått spela lite mer i de två senaste och det är fantastiskt kul att få mer förtroende. Det känns bättre och bättre hela tiden, säger Andreé Hult.

Viktig match mot IKO

Inför lördagens SHL-omgång är det fyra poäng upp till Oskarshamn för Leksands del, och matchen är viktig för att i första hand jaga ikapp smålänningarna. Receptet till framgång har Andreé Hult klart för sig inför uppgiften.
-Det är en jämn liga överlag, och det finns inga lätta matcher någonstans för något lag. Vi måste gå in och hålla oss till vår plan för att vinna matchen. Vi ska ha bra fart och släppa pucken snabbt, samtidigt som vi ligger på rejält och driver hårt mot deras mål!

Vem avgör imorgon?
-Sebastian Wännström!