Svensk förlust i semifinalen
Publicerad: 2017-08-11
Tre Kronor
Småkronorna, med Leksands Filip Johansson och Dennis Finn Olsson, förlorade fredagens semifinal mot Kanada med 1-4. Svenskarna möter därmed Ryssland under lördagen i en match om tredjepriset i Ivan Hlinka Memorial Cup.

Tidigare i turneringen har Sverige besegrat USA med 6-1, Tjeckien med 7-3 och Schweiz med 4-2.
I semifinalen var det Kanada som gjorde matchens första mål, i slutet av den andra perioden, men bara två sekunder före paus skickade Sveriges Lukas Wernblom in kvitteringen, assisterad av Adam Ginning och Filip Johansson.
Den tredje perioden vann dock Kanada med klara 3-0 och lade därmed beslag på finalplatsen i turneringen. I finalen möter man Tjeckien som besegrade Ryssland i semifinalen med 2-1.

Elin Broman