Ny forward till J20
Publicerad: 2018-05-09
Junior
Leksands IF har gjort klart med forwarden David Lundmark som ansluter från BIK Karlskoga.

Leksands IF J20 fortsätter att fylla på truppen. Senast in i lagbygget är forwarden David Lundmark (född -99) som senast kommer från spel i BIK Karlskoga. Under den föregående säsongen spelade Lundmark 17 matcher i J20 Elit med BIK Karlskoga där han gjorde 25 poäng under dessa matcher, och 16 matcher med Köping HC i division 1 där han gjorde 3 poäng. Utöver spel i J20 Elit och Division 1 gjorde Lundmark även 9 framträdanden i HockeyAllsvenskan med BIK Karlskoga där det blev en assistpoäng i protokollet. Sedan tidigare spelar Davids bror Anton i Leksands juniorlag.

Mikael Karlberg om nyförvärvet David Lundmark
-David har bra spelförståelse och är en hårt arbetande spelare. Han har redan fått känna på seniorspel i både Division 1 och HockeyAllsvenskan i vintras. Det hjälpte så klart till att hans bror Anton spelar i Leksand nu när vi värvade David.

Richard Brasar