Jamladies spelar på LIF-kryssningen
Publicerad: 2022-05-02
LIF-kryssningen
– Det kommer att bli mäktigt, storslaget och med många chanser att sjunga med. Vi ska bjuda på det bästa vi har! Det säger Anna Strandberg från gruppen Jamladies som är klar för LIF-kryssningen 2022.

Jamladies kommer från Göteborg och utgörs av (J) Jenny Tärneberg, (A) Anna Strandberg och (M) Mia Stegmar. De har showat ihop i tolv år, men har alla tre arbetat inom artist- och musikbranschen i två och ett halvt decennium. På gruppens CV finns exempelvis världsturnéer med diverse artister, musikaler med Björn och Benny, samt såväl Melodifestival som Eurovision.
– När vi är ute med Jamladies gör vi allt från företagsevent till julbord, galor, konferenser, krogshower och konserter. Vi älskar storslagna nummer med spektakulära kostymer. Vi har hunnit bygga ut vår garderob många gånger för att får plats med alla nya inköp. I den finns allt från robotkostymer till godisbakelser, spökdräkter, NASA-dräkter, galablåsor, krinoliner, 80-talsneon och tonvis med tyll. Vi producerar och skapar allt själva så det är väldigt kreativt och roligt, berättar Anna.

Vad kännetecknar en perfekt spelning?
– När vi har publiken med oss. När vi är ett. När vi känner att vi lyfter taket tillsammans.

Vad ser ni mest fram emot när det gäller LIF-kryssningen?
– Det ska bli så roligt. Vi tänker oss ett partyglatt och sammansvetsat gäng som har fokus på att få en riktigt rolig kryssning. Det finns inget bättre än att få underhålla en taggad publik. Det blir liksom öppet mål! Jag tror det kan bli ett jädra ös och att vi kanske hinner få träffa och hänga lite med publiken också.

Vad kan publiken förvänta sig av er spelning?
– Vi ska bjuda på det bästa vi har! Det kommer att bli en musikupplevelse där vi ger de bästa låtarna från de största artisterna i ett set som vi kallar "The Legends". Det kommer att bli mäktigt, storslaget och med många chanser att sjunga med i exempelvis låtar från Queen, David Bowie och Elton John. Vi kommer även att bjuda på en tidsresa, "The Time Machine", med de bästa hitsen från förra selklet till nu. Här tror vi att alla kommer hitta sin favoritllåt. Det blir en riktig hitkavalkad med allt från 70-talsretro, 80-talssynth och 90-talstechno, till dagens hits. I detta set brukar det sluta med att det blir utslag på richterskalan när alla hoppar med. Denna gång hoppas vi istället att båten gungar så att det blir svallvågor in till land.

Följ med på kryssning!

Läs mer om LIF-kryssningen och boka din plats HÄR