Nordsäter inför Malmö borta
Publicerad: 2020-09-22
I skrivande stund lämnar Leksands herrlag Tegera Arena för transport till Borlänge och därifrån fortsatt resa mot Skåne. Lucas Nordsäter var en av målskyttarna i lördagens seriepremiär, och ser fram emot en bra insats mot Malmö.

I lördags avgjordes SHL-premiären hemma mot Skellefteå, och som alla förmodligen redan vet blev det en poäng för Leksands del efter en stark upphämtning i den tredje perioden. Lucas Nordsäter menar att det finns en hel del att ta med sig från lördagens match.
-Vi gör en riktigt bra avslutning där vi visar att vi är ett starkt lag som har spetsat till offensiven till den här säsongen. Vi känner att vi kan vara med och konkurrera på allvar i ligan, och det tar vi med oss till kvällens match, säger Lucas Nordsäter om seriepremiären.

Under forceringen från Leksands sida i den tredje perioden blev Lucas Nordsäter dessutom en av målskyttarna, och den Sunne IK-fostrade backen skiner upp när han får frågan hur det kändes att sätta dit pucken.
-Det var riktigt skönt att få sätta en puck direkt, och att ha första målet för säsongen avklarat så att säga. Det blev lite av en felträff, men det blev mål ändå så det var skönt.

Förberedda för ny match

Herrlaget hade ledig dag under söndagen, men under måndag och tisdag har laget varit samlat och förberett sig noggrant inför kvällens bortamatch mot Malmö Redhawks.
-Idag har vi haft morgonvärmning på is och gått igenom video inför kvällens match. Igår tränade vi lite extra på powerplay och boxplay, så det känns som att vi gått igenom de delarna som saknades lite i förra matchen. Vi är redo att skruva upp det, så det känns bra, säger Lucas Nordsäter om förberedelserna.

Malmö är inget okänt motstånd för Leksands del då man redan hunnit mötas en gång under försäsongen i samband med Skoda Trophy i Södertälje. Från Leksands håll har man full koll på motståndet, och vet hur Malmö ska bemötas.
-Malmö är stora och starka, men vi ska se till att komma ut bra och spela förbi dem. Vi vet att vi är skickliga skridskoåkare så om vi håller tempot uppe så tror jag att det kommer att gå riktigt bra idag, säger Lucas Nordsäter.

Vem avgör ikväll?
-Jag tror att "Agge" (August Berg) tar den idag!

Richard Brasar