Bli en större del av Leksands IF!
Publicerad: 2018-09-14
Leksands IF
Har du tid, lust och möjlighet att engagera dig lite extra för klubben i ditt hjärta? Leksands IF söker nu personer som vill hjälpa föreningen att utvecklas ytterligare:

Publikvärdar

Vi söker nu ett antal Publikvärdar som vill vara med och bygga upp Leksands IF:s nya serviceorganisation för våra event. Eventen är till största del våra dam- respektive herrmatcher, men kan också vara andra evenemang som exempelvis Melodifestivalen.
I arbetet som Publikvärd kommer du att vara en del av ett stort gäng som gillar service, men som samtidigt har förståelse för att säkerheten går först.
Publikvärdar har en mängd olika arbetsuppgifter, som biljettkontroll, visitation, att finnas för våra besökare, samt lättare städuppgifter.
Du som ideellt vill hjälpa Leksands IF att göra fortsatt bra evenemang, och lever upp till nedan listade krav, är välkommen att mejla en kort beskrivning av dig själv till Robert Kock.
Du bör:

• Vara minst 18år
  • Tycka om utmaningen att hela tiden sträva efter nöjda besökare, utan att tumma på säkerhet och regler
  • Kunna röra dig på läktaren obehindrat
  • Följa Leksands IF:s önskade klädkod
  • Vara svensktalande. Ytterligare språk som t ex engelska är meriterande
  • Kunna ta emot samt ge information digitalt

Teamledare

Vi söker även en person som kommer att vara ansvarig för samtliga publikvärdar. Som ansvarig kommer du att leda, coacha och motivera teamet, samt planera verksamheten tillsammans med 3-4st gruppledare. Verksamheten består till största delen av matcharrangemang för våra representationslag, men även av andra evenemang som konserter, mässor etc.
Mycket av din tid är ideell, men det utgår viss ersättning per evenemang.
Du bör:

• Föra dig väl i tal och skrift
  • Ha vana av att hantera de olika saker som kan uppstå i en personalgrupp
  • Vara ansvarstagande och initiativrik
  • Ha en god datavana

Är du intresserad av uppdraget som Teamledare är du välkommen att skicka ditt CV med personligt brev till Robert Kock.

Sekretariat, SDHL-matcher

Är du en lagspelare som brinner för hockey, men trivs bäst vid sidan av isen? Just nu söker vi ideellt arbetande funktionärer till sekretariatet för SDHL-matcherna.
Damlaget har en stark trupp i år och vi vill även förstärka truppen kring matcharrangemangen där vi nu söker följande nyckelpositioner:

• Speaker
  • Ansvarig för klockan
  • Ansvarig för utvisningsbås
  • Ansvarig statistik

Är du en av personerna vi söker? Vänd dig till Kristina Backlund på Leksands IF.

Hemsidan

Vi söker personer som ideellt vill hjälpa till med matchbevakning i form av skrivna intervjuer före/efter match, främst när det gäller arbetet kring våra juniorlag.
Är du intresserad? Kontakta Claes Hammarsten Tirus.

Mediaproduktioner Dam och junior

Vid samtliga våra hemmamatcher i SDHL, J20 SuperElit och J18 Allsvenskan (efter jul) gör vi produktionen till vår mediakub i Tegera Arena samt till Svenskhockey.TV som sänder alla matcher live via webben. Vid varje match jobbar ett team på tre personer som fördelas på rollerna som kameraman, kommentator och bildproducent som skapar repriser, visar grafik och styr robotkamerorna i arenan.
Ersättning utgår per match. Är du intresserad? Kontakta Richard Brasar.

Leksands IF