Seger i Västervik
Publicerad: 2018-11-02
Thomas Valkvae Olsen avgjorde matchen i Västervik med två mål i tredje perioden och såg till att Leksand fick med sig tre poäng hem.

Leksand fick bästa möjliga start på matchen när Linus Persson gjorde mål efter bara fyra minuters spel. Därefter tog Västervik över spelet, men Jonas Arntzen höll tätt och såg till att 0-1 stod sig till första pausvila.

Andra perioden var inte speciellt välspelad och ingen tog riktigt tag i matchen. Västervik var dock laget som gjorde mål i mellanakten då kvitteringen kom 14 minuter in, och 1-1 var även siffrorna som stod på tavlan när visslan för periodpaus ljöd.

Tredje perioden var länge ett ställningskrig och inga farliga målchanser skapades. Elva minuter tog det för Leksand att bryta dödläget, och det var ingen mindre än målkungen Thomas Valkvae Olsen som slog till och satte ledningspucken. Samme norrman gjorde 1-3 bara några minuter senare och avgjorde matchen, och med en minut kvar kunde Jon Knuts fastställa slutresultatet 1-4 i tom kasse.

Nästa match spelas redan nu på söndag i Tegera Arena då MODO kommer på besök, så se till att säkra din biljett!

Arvid Yngvesson