Herrarna till Uppsala, Damerna till Gävle
Publicerad: 2018-10-17
Inför match
Ikväll väntar dubbla bortamatcher för Leksands IF då herrarna reser till Uppsala för att möta Almtuna och damerna åker till Gävle för match mot Brynäs.

Backen Lucas Nordsäter är tillbaka för spel i herrlaget efter sin sjukdomsfrånvaro. Under tiden har han hunnit med att spela en match med J20, men är nu alltså tillbaka i a-laget. I dagens Halv Ett med Leksands IF på LIF-TV berättar han om känslorna inför kvällen.
-Det känns jättebra att vara tillbaka och det ska bli kul att följa med till Uppsala med laget. Det gäller att vi kommer ut hårt ikväll. Vi vet hur vi ska göra så det är bara att ta för sig och visa att vi ska ta tre poäng, säger Lucas Nordsäter.

Tränare Hedberg ser fram emot nytt GävleDala-derby
Leksands IF Dam är uppe i sju raka segrar inför kvällens bortamatch mot Brynäs. Man har mött Brynäs tre gånger på försäsongen och två gånger i SDHL under säsongen så det är två lag som känner varandra väl. I dagens Halv Ett med Leksands IF på LIF-TV berättar Ulf Hedberg om hans tankar inför kvällen.
-Det är sjätte matchen vi möter Brynäs i år, och hittills har vi vunnit alla möten med dem. Jag ser fram verkligen fram emot kvällens match, men det kommer bli en tuff match och det är inga självklara poäng för oss.

Se dagens Halv Ett med Leksands IF i sin helhet här:

Richard Brasar