Förlust i Norrköping
Publicerad: 2018-02-14
Efter att Leksand vunnit den första perioden med 2-0 gjorde hemmalaget Vita Hästen fyra raka mål och vann onsdagens match med 4-2.

Hemmalaget fick chansen i spel fem mot tre tidigt i matchen, och LIF-målisen Tex Williamsson hade därför en hel del att göra under matchens inledningsminuter.
I spel fem mot fem var det dock leksingarna som skapade flest chanser. Daniel Pietta satte matchens första mål efter fem och en halv minuts spel, och fyra minuter senare hittade Oskar Lang Olle Alsing, som direktsköt in 2-0.
I slutet av perioden passerade pucken Tex Williamsson för första gången i matchen, men målet dömdes bort på grund av en hög klubba.

Den andra perioden vanns av Vita Hästen med samma siffror som Leksand vann period 1 med: 2-0.
Det första målet gjordes i powerplay, då Jonathan Tholander placerade sig i slottet och slog in en retur. 2-2-målet gjordes av Patrick Nilsson efter att lagkompisen Jesper Samuelsson dragit till med ett skott direkt på tekning.
Hemmalaget var det bättre laget i den här perioden och vann skotten med 9-3.

Period 3 inleddes med att Vita Hästen tog ledningen för första gången i matchen. Detta efter att Kevin Elgestål hittat krysset bakom Jonas Arntzen, som ersatt Tex Williamsson inför denna period.
I mitten av perioden fick hemmalaget chansen på straff, efter att Patrik Norén dragit ner Henrik Nyberg framför Leksandskassen. Nyberg tog själv hand om straffen och gav sitt lag ledningen med 4-2.
Den ställningen stod sig matchen ut.

Leksand ligger nu trea i tabellen, med två poäng upp till AIK på andraplatsen.
På fredag ställs Leksand mot tabellfyran Pantern på hemmais.
Biljetter hittar du här!

Leksands IF