”De som arbetar hårdast vinner”
Publicerad: 2020-10-14
Damlaget
I kväll blir det derby i Tegera arena när Brynäs kommer på besök. En tuff utmaning för de blåvita damerna. – Vi måste spela noggrant i egen zon, de är väldigt skickliga offensivt, säger Ella Albinsson.

Nu är det dags för match igen i SDHL. Det är ett vinstsuget Leksand som tar sig an Brynäs efter två tuffa förluster förra helgen.
– Vi gör bra arbetsinsatser i båda matcherna, men vi gör bara ett mål. Vi måste vara lite mer desperata framför motståndarnas mål, säger anfallaren Ella Albinsson som gör sin andra säsong i a-laget.
Vad tycker du om din egen säsong hittills?
– Helt okej. Det blir bättre och bättre.
Det blir andra SDHL-matchen mot Brynäs och lagen mötte också varandra några gånger på försäsongen. Så det blir två lag som känner varandra bra.
– Det man måste göra med Brynäs är att spela enkelt i egen zon och hela tiden vrida på huvudet och kolla var man har dem.
Vad händer annars?
– Varje misstag man gör kan leda till mål. De är väldigt skickliga offensivt, de har bra passningstempot och hittar hela tiden bra lösningar.
Och hur ska ni få igång ert eget målskytte?
– Vi måste skjuta mer och gå på mål. Då kan vi pressa deras målvakter och skapa bra möjligheter. Det som arbetar hårdast och vill mest vinner.
Till sist, vem i laget tycker du är mest på gång just nu?
– Jag måste säga Hanna Sköld, det är en känsla jag har.

_Matchen spelas 19.00 i kväll i Tegera arena och sänds på CMore. _

Elisabet Wahl