Lang om matchen mot Färjestad
Publicerad: 2022-11-29
Färjestad vann trots att Leksand hämtade upp till 2-2. Forwarden Oskar Lang tycker att det största bekymret ikväll var försvarsspelet. – Vi tappar lite i vår struktur och hur vi ska spela.

Oskar vet inte vad det beror på. Han tycker att laget tränat på försvarsspelet och egentligen vet hur de bör spela.
– Vi har inte kommit upp på den nivå vi kan när det är som bäst, säger Oskar om spelet i egen zon.
Det var en tuff match med chanser för båda lagen tycker Oskar.
– De får lite för många lägen, säger tjugofemåringen om det negativa med matchen.

Finns det något bra att lyfta fram?
– Vi jobbar hårt och vill mycket, säger Oskar som nästan alltid visar vägen i slitjobbet och som ofta får Tobias Forsbergs pris som matchens Krigare.
För närvarande leder Oskar den interna poängligan.
– Jo, det är roligt, men man får inte bli nöjd, säger han ödmjukt.
Och plus/minus-siffrorna är också bra.
– Jag kollar inte så mycket på statistiken men det är klart att det är bra. Förra året var den siffran inte något vidare, men du har rätt att den annars brukar ligga högt.

Varför går det så bra för dig den här säsongen?
– Jag har hittat ett sätt att förbereda mig inför matcherna. Och så spelar jag mer avslappnat.
Oskar berättar att han känner trygghet i spelet, mår bra och trivs i klubben och med allt runtomkring.
– Jag har hittat glädjen i spelet.

Viktiga poäng på torsdag

På torsdag är det dags för nästa hemmamatch i Tegera. HV71 kommer på besök och för oss vid sidan av isen känns det som en mycket viktig match.
– Alla matcher är viktiga, och så klart ska vi studsa tillbaka och ta en vinst.
Tabellen är fortsatt jämn och Oskar säger att han kollar på var laget ligger.
– Men det är ju inte så att jag analyserar en massa.
Han blir paff över informationen om att dagens förlust ändå innebar ett steg upp i tabellen i och med att Örebro fick sämre målskillnad.
– Det var väl ett litet plus i alla fall, avslutar Oskar

Katharina Dalmalm