Tung förlust mot Troja
Publicerad: 2018-02-07
En jobbig andra period förstörde matchen för Leksands del med fem insläppta mål. Troja vann till slut med 6-1.

Matchens början var rätt jämn med få målchanser och inga direkta farligheter. Mot slutet av första perioden trappades tempot upp ett snäpp, mycket tack vare ett bra powerplay från Leksand, men 0-0 stod sig till pausvilan.

Leksand fick en mardrömsstart i andra perioden. Troja gjorde både 1-0 och 2-0, vilket tvingade Leif Carlsson till en timeout efter bara 33 sekunder. Drygt två minuter senare fick Alex Friesen hål på hemmalagets målvakt med en fin styrning på Fredrik Lindgrens skott. Hemmalaget tog tillbaka kommandot strax därefter och fick in både ett tredje och ett fjärde mål innan elva minuter hade spelats av mellanakten. Troja gjorde också 5-1, vilket betydde att Tex Williamsson byttes ut för att göra plats åt Oliver Dackell som därmed debuterade i A-laget.

Tredje perioden var inte så händelserik med tanke på resultatet som stod sig inför densamma. Troja spelade bara av matchen och höll Leksand från att skapa några målchanser. Med två minuter kvar gjorde hemmalaget 6-1, vilket också blev slutresultatet.

Nya tag på fredag då Modo kommer på besök i Tegera Arena.

Leksands IF