Straffseger mot SSK
Publicerad: 2017-11-01
Onsdagens möte mellan Södertälje och Leksand blev en bra och spännande match i högt tempo. Vann gjorde Leksand, efter att Alex Friesen avgjort med ett säkert avslut i straffläggningen.

Inga mål i den första perioden. Inte jättemånga skott heller, men ändå hade båda lagen flera bra lägen.
Av leksingarna var exempelvis Alex Friesen och Jon Knuts nära att näta. Allra närmast var Fredrik Forsberg, med ett skott i stolpen.

I mitten av den andra perioden bjöd Olle Alsing på en stilig dribbelfintdans på blålinjen innan han skickade in pucken mot mål. Via Isac Skedungs klubba hittade pucken nätet, och ledningen stod sig perioden ut.

Leksingarna var tillbakapressade i början av den tredje perioden, och halvvägs in i densamma kom kvitteringen från hemmalaget. Detta i spel fem mot fyra, efter att Isac Skedung visats ut för en hög klubba.
Södertälje var också det lag som var närmast ett andra mål för kvällen, men ställningen 1-1 stod sig perioden ut.

I förlängingen fick Leksand en utvisning för för många spelare på isen, med redde ut det numerära underläget och matchen fick avgöras på straffar.
Väl där blev Alex Friesen enda målskytt och såg därmed till att laget fick två härliga poäng med sig hem till Leksand.

På lördag väntar hemmamatch mot Björklöven!

Leksands IF