Alva Johnsson efter segern mot HV71
Publicerad: 2018-11-18
Damlaget
Leksands IF Dam är tillbaka på vinnarspåret efter att ha hemmabesegrat HV71 med 3-2 under söndagseftermiddagen. En av Leksands målskyttar var Alva Johnsson.

Efter tre raka förluster är damlaget återigen ett vinnande lag efter att ha besegrat HV71. Leksand hade skaffat sig ett tremålsöverläge inför den tredje perioden, men gästerna gav sig inte och det blev spännande ända in till slutsignalen. Leksands första målskytt i matchen var Alva Johnsson, som är nöjd med lagets prestation.
-Riktigt skönt att vara tillbaka på segervägen igen. Vi hade ett litet möte innan matchen och försöker samla ihop oss som lag, och jag tycker att alla går in i matchen med lite bättre attityd än i de senaste matcherna. Idag gick vi verkligen in med inställningen att vinna varje situation på isen och det gav resultat, säger Johnsson.

Leksands målskyttar i matchen var Alva Johnsson, Elin Lundberg och Hanna Sköld. Johnssons mål, som var det första i matchen, kom i den sista minuten av den första perioden.
-Det är alltid skönt att få stänka dit pucken, framförallt när matchen står och väger lite som den gjorde då. "Linkan" får en passning och kommer med hög fart på kanten medan jag själv ser att HV-backen hamnar ganska nära deras målvakt så jag håller mig lite högre upp i banan och Hanna hittar mig med ett pass så det är bara för mig att skjuta, säger Johnsson om sitt mål.

Ny matchvecka väntar
Om en knapp vecka, närmare bestämt på lördag, väntar ny match för Leksands IF Dam då resan går mot Göteborg för bortamatch. På söndagen är det Djurgården som står för motståndet, även det på bortaplan.
-Det är skönt att matcherna kommer tätt på varandra nu, och framförallt skönt att vi fick den här segern och kan bygga vidare på det, avslutar Alva Johnsson.

Richard Brasar