Solklart budskap till laget i LRF-hallen på söndagkvällen
Publicerad: 2017-03-19
slutspel
När Johan Porsberger och de andra i herrlaget intog LRF-hallen för söndagens sena träning var de inte ensamma. Delar av Leksandsklacken fanns på plats med ett tydligt budskap inför nästa vecka.

Vad som än krävs - vi gör det tillsammans stod det på två banderoller och Dalarna är vårat landskap ekade mellan takstolarna medan spelarna gick ut på isen.

-Det var ett 50-tal fans som hade slutit upp och sjöng för oss på träningen, vi känner att vi har stödet i ryggen nu när vi går in i detta på onsdag, säger Johan Porsberger till leksandsif.se

Det blev en lite annorlunda start på träningen Innan övningarna drog igång samlade Perra laget mot bortre långsargen. Vad sa han där?

-Han samlade oss och sa att vi ska tacka alla som slöt upp, vilket var självklart. Så vi åkte över mot klackgänget och gjorde isklappningen vi brukar göra när vi vunnit.

Vad har du för tankar inför de kommande veckorna?

-Man är medveten om att det kommer bli något som man alltid kommer komma ihåg i sin karriär och vi alla är avslappnade, men man känner att allvaret startar snart.

Hur viktig blir rutinen från förra våren?

-Vi har vart där som du säger förra året, det är klart att det är viktigt att ha vart med om det för vi vet vad som krävs av oss som lag att lyckas.

Hur ska du spendera resten av söndagskvällen?

-Nu blir det nätpoker för hela slanten och när jag vinner ska jag swischa till LTC, avslutar Porsberger.

Redaktionen