Unger Sörum om matchen mot Oskarshamn
Publicerad: 2023-01-07
Felix Unger Sörum debuterade i SHL mot Luleå i tisdags. -Jag har spelat i Leksand sen jag var sju så det här var en dröm som gick i uppfyllelse.

I vinstmatchen mot Luleå blev det en knapp minuts speltid och i kväll mot Oskarshamn fick Felix spela 1.38.
-Vid första bytet mot Luleå hann jag inte riktigt tänka något. Jag hörde bara mitt namn ropas upp och sen var jag ute på isen. I efterhand kändes det nästan overkligt, berättar sjuttonåringen.
I tisdags morse kom Felix till sin träning med J20. Och där fick han beskedet att han skulle spela med herrlaget på kvällen.
-Jo, det var nog tur att det inte var en natt emellan så att man hann tänka för mycket.

Förstakedjan i J20

Felix bildar oftast kedja med Arvid Eljas och Hannes Hellberg i J20. Trion har öst in poäng i höst och bidragit till att laget spelar i topp 10 nu efter jul.
-Vi förlorade mot Rögle och vann mot Frölunda igår. Tre av sex poäng är inte godkänt, säger Felix självkritiskt.

Jämn match

Ikväll fick han se Oskarshamn vinna med 4-2 där det sista målet kom i öppen bur.
-Det var en jämn match med mycket spel fram och tillbaka. Sen var det slarvigt på vissa mål bakåt, säger Felix som tycker att hans lag förlorade matchen där.

Mormor ordnar mat

Pappa är norrman och mammas släkt bor i Leksand. Mormor Ruth är en hängiven leksing och den som ofta ser till att Felix får mat mellan skolan och träningarna.
-Mormor bor nära arenan så jag går ofta dit och äter och ligger en stund på soffan om jag inte hinner hem till Lycka innan träningen.

Katharina Dalmalm