Martin Karlsson inför hockeyhelgen
Publicerad: 2018-11-29
Imorgon fredag inleds hockeyhelgen med hemmamatch för herrarna mot Tingsryds AIF. Martin Karlsson ger sin syn på matchen mot Västerås och vad som måste förbättras inför helgen.

Herrlaget har tränat på hemmaplan under torsdagsförmiddagen för att förbereda sig för fredagens hemmamatch mot Tingsryd som inleder hockeyhelgen i Tegera Arena. Med på isen fanns lagkaptenen Martin Karlsson som ger sin syn på förlusten borta mot Västerås IK.
-Jag tycker att det är en relativt jämn match ändå. Vi förlorar matchen i spelet runt målet där vi är lite för klena och tappar markeringen vid några tillfällen. Det måste vi förbättra till helgen!

Tingsryd hemma väntar på fredag kväll
För herrlagets del gäller det att försöka vända på trenden genom att ta tre poäng i matchen mot Tingsryd som väntar. Hemmamatch väntar sedan även under söndagseftermiddagen, då mot BIK Karlskoga. Martin Karlsson ser fram emot helgen, och berättar med eftertryck att det är en bra inställning och därmed segrar som gäller för herrarna.
-Framförallt är man j-ligt sugen på en seger. Vi har förlorat tre matcher i rad och det får räcka med det! Nu är det dags att vinna och det känns inspirerande att spela hemma igen, inte minst med tanke på att det är hockeyhelg där vi hoppas på bra stöd med bra drag i arenan. Imorgon ska vi ta tag i matchen och visa inställning både i offensiv zon, men framförallt defensivt, säger Martin Karlsson.

Biljetter till matcherna hittar du här

Richard Brasar