Efterlängtad comeback för Hugo
Publicerad: 2023-01-30
J18
Helgens hemmamatcher mot Örebro och Frölunda resulterade båda i uddamålsförlust med 3-4. – Surt så klart, jag tycker ändå att vi hade grepp om båda matcherna, säger J18-backen Hugo Kruse.

Mot Örebro startade hans lag bra, men efter tre insläppta mål under den andra periodens andra halva blev det svårt att komma igen.
– Det kändes som att vi förlorade matchen i den andra perioden tyvärr. Bortsett från den perioden gjorde vi en bra match, säger Hugo, vars lag fick en tuff start på den efterföljande matchen mot Frölunda.
Gästerna inledde målskyttet efter endast 35 sekunders spel och utökade några minuter senare.
– Även om jag tycker att vi kom tillbaka efter det så blev det en för tuff uppförsbacke att ta igen. Sett över hela helgen tycker jag absolut att vi skulle ha haft några poäng med oss i alla fall. Vi kämpade bra allihop, säger Hugo, som lyfter fram Colin Lindemanns insats lite extra.
– Han gjorde ett väldigt bra jobb!

Efterlängtad comeback

Och ett väldigt bra jobb stod även Hugo Kruse för. Inte minst med tanke på att detta var hans första matcher för säsongen.
– Jag har dragit av korsbandet två gånger och varit borta från spel väldigt länge…
Närmare bestämt:
– Första operationen gjorde jag för 705 dagar sedan, så det har varit en lång väg tillbaka. Visst har det varit tufft mentalt många gånger, men nu är jag tillbaka och ska bara njuta av det. Jag känner en stor lättnad och en otrolig glädje över att spela hockey igen.

LIF J18 ligger nu fyra i Nationell Södra. Till helgen väntar bortamatcher mot Malmö och Rögle.

Elin Broman