Gereon inför Brynäs - Leksand

Publicerad: 2017-02-16
inför match
Dags för säsongens tredje och näst sista match mot Brynäs. Lagen har vunnit en match var och det har varit bortalaget som dragit det längsta strået i de tidigare mötena.

-Vi har en go känsla i gänget efter förra matchen och det var länge sedan vi mötte Brynäs. Det brukar bli en mäktig stämning på läktaren och hett på plan. Sist vi var där så vann vi säsongens första seger så vi har bara positiva minnen från ett fullsatt Gavlerinken, säger Gereon Dahlgren till leksandsif.se

Hur har ni arbetat med laget sedan förra matchen?

-Vi har gått igenom HV-matchen. Det fanns mycket som var bra som vi kan ta med oss vidare och vi har kollat på en del förbättringspunkter. Vi körde en kort och intensiv träning i onsdags för att vara redo i skallen och pigga i benen i Gävle ikväll. Idag hade vi individuell värmning och sedan genomgång av kvällens motstånd. De har några heta spelare som vi får se upp extra med.

Blir det några ändringar i truppen?

-Vi åker till Gävle med samma manskap och den enda ändringen är att jag och Limpan inte är sjuka längre. Sen kan det alltid bli så att vi formerar om i någon femma men det släpper vi inte förens laguppställningen publiceras på vår facebook, avslutar Gereon.

Emil Nilsen