Dala Energi blir Guldpartner
Publicerad: 2020-09-15
Partner
Dala Energi har ett långt samarbete och sponsorskap med Leksands IF. Inför den kommande säsongen har man bestämt sig för att förstärka det än mer genom att bli guldpartner för både herr och damlaget. -Vi har stöttat Leksand IF i många år, men nu ser vi att föreningslivet påverkats hårt av den rådande pandemin, därför har vi valt att i år bli guldpartner, Veronica Bergström, Kommunikationsansvarig, Dala Energi.

Det är ett samarbete som sträcker sig många år bak i tiden. Dala Energi har länge varit en nära partner till Leksands IF och i de tuffa tider som råder har man valt att förstärka upp det än mer. Man är tydliga med att Leksands IF är ett positiv varumärke för bygden och att man vill stötta hela organisationen från ungdomsorganisation till A-lag.
-Tillsammans för bygdens bästa investering är vår vision. Leksands IF har en stor betydelse för bygden och även ungdomsidrotten i stort. Därför känns det bra att under de rådande omständigheterna stötta både dam och herr, som ungdomshockeyn i Leksand.

Varför väljer ni att förstärka ert partnerskap med Leksands IF just nu?
-Vi är medvetna om att det varit och är tuffa tider för många föreningar och vi vill på det här sättet bidra med vad vi kan till att man kan fortsätta bedriva de verksamheter som man idag har. Därför väljer vi i år att uppgradera och bli guldpartner till Leksands IF.

-Vi vill bygdens bästa

Man kommer bland annat denna säsong se Dala Energis logotype på spelarnas hjälmar för både herr och damlaget. Man har även sponsorskapet på en spelare i respektive lag i form av Patrik Norén och Nicole Hall.
-Vi vill bygdens bästa och att det ska gynna människor som bor och verkar i bygden. Därför har vi också sponsorskapet på två spelare i respektive lag. Patrik Norén och Nicole Hall. Patrik är från Säter och Nicole är ett stort framtidslöfte från Borlänge. Det känns kul att stötta spelare som kommer från de egna leden.

Leksands IF om Dala Energis guldpartnerskap:
-Leksands IF är tacksamma över att Dala Energi fortsätter sitt sponsorskap och inför detta år stärker upp det även genom att uppgradera till guldpartnerskap för både herr och damlaget, Tony Malm, Marknadsavdelningen, Leksands IF.

Per Gerdin